نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه
نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه

بودجه پیشنهادی سال 1394

بودجه پیشنهادی سال 1394.zip

سياست ها وخط مشي كلي بودجه سازمان استان کرمانشاه

مقدمه

رويكرد و خط مشي هيت مديره در دوره ششم در ادامه فعاليتهاي قبلي سازمان نظام مهندسي ساختمان کرمانشاه، اعتلاي جايگاه و نقش با اهميت مهندسي ساختمان ، رعايت ضوابط و مقررات قانوني و اجراي كامل آئين نامه هاي مربوطه مي باشد از آنجائيكه وظايف محوله سازمان بر اساس قا نون ، آئين نامه هاي صادره و تفويض اختيارانجام شده از سوي سازمان هاونهادهاي استان در قبال تعهدات و مأموريت ها ، روز بروز افزايش مي يابد و از سوي ديگر ، ضرورت حمايتهاي صنفي و حرفه اي سازمان در قبال تعداد فزاينده اعضاء جامعه مهندسان نيز اهميت مي يابد ؛اين سازمان به منظور دستيابي به اهداف فوق ، بهبود شرايط ، ساماندهي فعاليتهاي مراكز تصميم گيري و بهره مندي از پتانسيل هاوامكانات موجود را مورد عمل وتوجه قرارمي دهد .

لذا:

در راستاي تحقق پذيري راهبردهاي سازمان استان ، بودجه سالانه كه تبلور واقعي فعاليتها و اقدامات طي يكسال خواهد بود ، در قالب مجموعه كاملي از راهكارهاي اجرائي و برنامه هاي كوتاه مدت تهيه و تدوين مي گردد .

با توجه به مطالب فوق ، نظام بودجه بندي در قالب اهداف و سياستهاي كلان و دربستر خط مشي و ارزشهاي بنيادين قرار مي گيرد تا بخشي از رسالت و مأموريت ها را بصورت بودجه يكساله براي سال 1394 مشخص سازد .

اهداف:

بنابراين ، هدف و رويكرد بودجه سال 94 مبتني برقانون نظام مهندسي وكنترل ساختمان و نظر به وظايف هيت مديره استانها در ماده 15 قانون وماده 73 آيين نامه اجرايي به شرح ذيل ميباشد.

middot; جلب مشاركت حداكثري حرفه اي مهندسان

middot; تنسيق امور آنان بمنظور تداوم ضرورت رعايت مقررات ملي ساختمان

middot; ترويج اصول معماري و شهرسازي در جامعه

بدين منظور ، راهكارهاي اجرائي پيش بيني شده ، بودجه سال1394 ، در هر دو بخش دريافتها وپرداختها ،وهمچنين نحوه افزايش منطقي و قابل قبول و تحقق مناسب بودجه بشرح جداول پيوست تعيين مي گردد . اين راهكارها و برنامه هاي اجرائي در قالب خط مشي و اهداف كلان كه قبلاً به تصويب رسيده بشرح زيربطور خلاصه ارائه مي شوند .


راهکارهای اجرایی:

1-ضرورت بكارگيري و مشورت با كميسيونها و كميته ها و گروه هاي تخصصي هفت گانه مندرج در قانون وكسب نظرات كارشناسي آنها در امور مربوطه و مشاركت آنان در مراحل مختلف كارشناسي و تصميم گيري وايجاد منابع دريافتي هرگروه وتشكيل كميته هاي فعال و مستمر در رابطه با ارزيابي و بازنگ ري ضوابط ومقررات شهرسازي ، مقررات ملي ساختمان ، آئين نامه ها و دستورالعمل هاو پيگيري مصوبات و قطعنامه ها در جهت تحقق پذيري و بومي سازي اين ضوابط ازطريق گروهها،كميته هاوكميسيون هاي تخصصي وتدوين نظام نامه هاي گروهها، كميسيونها و كميته هاي مذكور.

2-هدايت مناسب درامدهاي سازمان از اعضا مانند حق عضويت ،پنج درصد حق نظارت، طراحی و حق السهم سازمان از ارائه خدمات ،پنج در هزار شناسنامه فني و ملكي وساير دريافتيها در راستاي تعالي جايگاه سازمان ، كيفيت ساخت وساز و ارتقاء دانش فني صاحبان حرفه وافزايش سطح فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي و هزينه هاي جاري سازمان.

3-پيش بيني و برآورد درآمدهاي مستمر و منابع پايدار كه قانوناً قابل حصول بوده به نحوي كه بخشي از هزينه هاي سازمان را پاسخگو باشد.

4-ايجاد تسهيلات لازم براي بازآموزي و برگزاري دوره هاي مختلف آموزشي بصورت سمينارها ، كنفرانس ها ، كارگاه ها و

كلاس هاي آموزشی .

5-تنظيم روابط بين صاحبان حرفه هاي مهندسي ساختمان وكارفرمايان وكمك به مراجع مسئول در بخش مهندسي ساختمان در زمينه ارجاع مناسب كارها به صلاحيت وجلوگيري از مداخله اشخاص فاقد صلاحيت در امور فني سياستها وخط مشي كلي بودجه سازمان استان خراسان رضوي.

6- توجه به فعاليت هاي رفاهي و خدمات عمومي از قبيل ارائه تسهيلات بيمه اي وخدمات ورزشي به اعضاء .

7-انجام مطالعات و بررسي هاي همه جانبه در زمينه ارزيابي پرونده هاي ارجاعي به شوراي انتظامي وشو راي حل اختلاف بمنظور آسيب شناسي و رفع مشكلات موجود ، كاهش تدريجي تخلفات و شناسائي علل آن وتدوين آئين نامه مربوطه.

8- مستند سازي واطلاع رساني فعاليت ها و عملكرد سازمان به اعضا ومسئولين به صورت سمعي وبصري.

9- پيگيری وتكميل بانك اطلاعاتي اعضاي سازمان بصورت جامع و فراگير،تهيه وتصويب نظام نامه های اداري, تشكيلاتي ,مالي بودجه نظام مهندسي استان متناسب باتكنولوژي هاي موجود ، جهت ارائه خدمات شا يسته وداشتن ارتباط ارگانيك و مستمربا اعضاء و نهادهاي مرتبط با سازمان و همچنين ، جلب مشاركت اعضا ء و بررسي نيازها و پيشنهادات آنان و شناسائي استعدادها و پتانسيل هاي بالقوه از بين اعضاء در راستاي اجراي قانون و تشكيل هيات مشاوران متشكل ازاين استعدادها و تمامي نخبگان سازمان بعنوان يك نهاد مشاوره اي عالي ، هسته فكري و هيات مشورتي در كنار مديريت سازمان.

10- بازنگري، اصلاح و تدوين نظام نامه اجرائي سازمان به نحوي كه تمام زمينه هاي مختلف امور مالي ، اداري ،تشكيلا ت ،ارزيابي وضع موجود ، توان سنجي امكانات و محدوديت هاي سازمان و ساير موارد مرتبط را در بر گيرد و جهت تحقق اهداف سازمان مورد استناد باشد.



نویسنده : روابط عمومی

نظرات 0